Blogowanie Książki

Książki o blogach i blogowaniu

książki o blogach i blogowaniu

Temat mojej pracy magisterskiej wzbudził wśród wielu z Was ogromne zaciekawienie. Pytacie mnie na instagramie, czy pracę będzie można przeczytać oraz jakie książki polecam w temacie blogowania. Cóż, nie wiem czy już wiecie, ale jestem z tych, co nudnych książek nie czytają. Właśnie dlatego w swojej bibliografii skupiłam się na pozycjach ciekawych i takich, które w to blogowanie mogą coś wnieść. Na rzecz magisterki znalazło się oczywiście również kilka grubych i nudnych książek, ale o nich dziś nie będę Wam pisać. W trakcie siedzenia w bibliotece, a potem czytania materiałów do pracy zaszła we mnie ogromna chęć ku zmianom. Właśnie dlatego od marca jestem pod nową marką blogową – Pani Woźna, przeszłam na WordPress oraz postanowiłam zrobić sobie sesję wizerunkową. Ja ze wszystkich zmian jestem bardzo zadowolona i myślę, że dzięki temu blog dużo zyskał. Zerknijcie na spis 15 książek poniżej, bo może i Wy zmienicie coś na swoich blogach albo poznacie to zagadnienie od strony teoretycznej i technicznej.

Książki o blogach i blogowaniu

książki o blogach i blogowaniu

BERGH van den Johannes, BEHRER Mattias (2011). Jak kreować marki, które pokocha pokolenia Y

To pozycja o budowaniu marek dla młodzieży i nadchodzących pokoleń. Dużo w niej analizy zachowań nastolatków i wskazówek dotyczących komunikacji marek w internecie.

GITOMER Jeffrey (2013). Społecznościowy BOOM! Wykorzystaj potencjał sieci e-kontaktów do wykreowania marki, zwiększenia sprzedaży i zdominowania rynku

W książce znajdziesz informacje o różnych portalach społecznościowych i planowaniu komunikacji marki oraz bloga. Czytałam ją z 3 lata temu i trochę rzeczy się pozmieniało, nie ma też omówionego Snapchata, ale główny zamysł jest bardzo ciekawy i praktyczny.

MALINOWSKA – PARZYDŁO Joanna (2015). Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą

Dzięki tej książce odpowiesz sobie na pytania, jaką markę chcesz stworzyć, co chcesz dać od siebie innym i za jak pragniesz się komunikować. Dużo zadań do samodzielnego wykonania i przemyślenia.

MAZUREK Grzegorz (2008). Blogi i wirtualne społeczności – wykorzystanie w marketingu

Trochę historii blogowania i bardziej teoretycznie o blogach.

PIWOWARSKA Anna (2015). Autentyczność przyciąga

Pomocna i inspirująca książka do tworzenia samodzielnych i kreatywnych treści. Pomogła mi napisać ciekawą stronę „O mnie” oraz nieco podbudować mnie w przekonaniu, że warto pisać o tym, co się czuje, a nie tylko to co się dobrze sprzeda.

RETTBERG Jill Walker (2012). Blogowanie

Teoria napisania w przyjemnej formie. Trochę o formach zarabiania na blogu.

ROWSE Darren, Garret Chris (2012). Problogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga

To obok Tomczyka najlepsza pozycja na start z blogiem. Super wskazówki krok po kroku, opisane SEO, WordPress, kanały social media, metody zarabiania na blogu. Polecam bardzo!

SADOWOSKI Marek (2012). Rewolucja social media

O promocji marki i bloga w kanałach social media. Warto.

SCHAWBEL Dan (2014). Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki

To by była książka na podium za Rowsem i Tomczykiem. Dużo rad, ale nie tylko o blogowaniu, ale także o budowaniu marki osobistej w internecie. Blog to jedno, ale dzięki temu blogowaniu może znaleźć Cię przyszły pracodawca, który zobaczy w Tobie potencjał.

STĘPOWSKI Robert (2014). Promocja marki. Poradnik dobrych praktyk

Ciekawa i dosyć krótka. O polskich przykładach

TOMCZYK Tomek (2013). Blog. Pisz, kreuj, zarabiaj. Warszawa: JasonHuntBooks.

TOMCZYK Tomek (2014). Bloger i social media. Warszawa: JasonHuntBooks.

TOMCZYK Tomek (2016). Social media START. Warszawa: JasonHuntBooks.

3 powyższe książki to oczywiście Tomek, który zna się na rzeczy. Czytałam wszystkie i na swojej liście musisz na pewno zapisać Blogera i najnowszą Social media START. W tej nowej fajne wskazówki o SEO na WordPressie i planowaniu promocji postów w social media. Kiedyś robiłam to wszystko w jednym czasie na wszystkich portalach. Tomek pisze, nie. Po kolei, czekać, ale przede wszystkim planować w aplikacjach. To sporo ułatwia, kiedy mamy gotowe posty albo odświeżamy stare. Można mieć wrażenie, że stale jesteśmy online, a tak naprawdę robi to za nas automat.

TKACZYK Paweł (2011). Zakamarki marki

Bardziej o samym budowaniu fajnej marki. Ale przecież blog to marka, prawda?

TRZECIAK Sergiusz (2015). Wizerunek publiczny w internecie. Kim jesteś w sieci?

Nie tylko o blogach, ale tworzeniu strony internetowej. Trochę teorii, trochę praktyki.

WIĘCKIEWICZ Marta (2012). Blog w genologii multimedialnej

To typowa teoria, ale opisana pod różnymi względami. Blogi są tu rozpisane na czynniki pierwsze.

WRIGHT Jeremy (2008). Blogowanie w biznesie

Czytałaś coś z tej listy? Dodasz coś od siebie?

Piszę tylko o książkach, choć sporo informacji możecie znaleźć na blogach, a jeśli chodzi o kobiece biznesy to forum Urszuli Phelep na FB jest niezastąpione! To te dziewczyny pomogły mi wybrać nową nazwę mojego bloga i utwierdzić mnie w moich przekonaniach, że zmiana marki to krok do przodu, a nie do tyłu.