Blogowanie

Książki o social media i internetach

Chociaż ja dopiero od jakiegoś czasu na poważnie zaczęłam myśleć o wpływie nowych mediów na nasze życie to powstało już na ten temat wiele książek. Staram się z nich dowiedzieć, jakichś praktycznych wskazówek, co do tworzenia wizerunku, optymalizacji stron i działań w mediach społecznościowych. Często są to filozoficzne i zbyt naukowe pierdy, które mnie nie interesują, ale niektóre rozdziały aż kipią wiedzą i moje notatki rozciągają się na kilka stron.

Książki o social media i internetach

„Nowe media i wyzwania współczesności” pod red. Marka Sokołowskiego

Świetny zbiór tekstów o nowych mediach. O metamorfozie przekaźników naszej wiedzy. Na kartce wypisałam wiele cytatów i ciekawych linków do zobaczenia. „Kształtujemy narzędzia, a potem te narzędzia kształtują nas” brzmi jeden z wniosków autorów. W książce poruszane są różnorodne aspekty funkcjonowania nowych mediów. Wydano ją w zeszłym roku dzięki czemu są tam naprawdę najnowsze informacje, jak np. uwzględnienie abdykacji papieża Benedykta XVI. Polecam dla tych, którzy chcą rozszerzyć horyzonty, a nie biernie płynąć za wszystkimi trendami, które wymyślają dla nas programiści.

„Skuteczne social media” Anna Miotk

To głównie zbiór porad, jak w social mediach odnieść sukces. Od historii social mediów zaczynając, przez planowanie działań, modele komunikacyjne, narzędzia aż do nowych trendów autorka stara się w przystępny sposób wytłumaczyć zagadnienie. Z moich obserwacji jednak wynika, że jeżeli ktoś jest kreatywny, potrafi obserwować i analizować pewne powiązane ze sobą elementy to prędzej, czy później w tych media uda mu się zaistnieć. Trzeba chcieć i przede wszystkim się nie lenić. Oczywiście najłatwiej wynająć firmę albo kupić lajki na allegro, ale czy wtedy fani i obserwatorzy będą faktycznie nas lubili za to, co robimy, czy za to, że ktoś za to zapłacił…

„Rewolucja social media” Michał Sadowski

Liczyłam na tę pozycję, ale byłaby ona ciekawa przede wszystkim dla dopiero rozpoczynających młodych marketerów i osób chcących wypromować firmę. Oczywiście znalazłam coś dla siebie, np. rozdział o monitoringu Internetu, czy porady jak nawiązywać kulturalne kontakty z odbiorcami na blogu, fanpage’u i innych kanałach.

Z tych 3 książek polecam najbardziej „Nowe media”, gdyż w krótkich tekstach i w bardzo dobrym stylu poruszane są ciekawe tematy. Media są i będą coraz bardziej ingerować w nasze. Może warto sobie to uświadomić i postarać się chociaż w jakimś stopniu to kontrolować?